tekst (uformidlet) : bind
Bø, Inge, n., 1934-
Barnet og de andre : nettverk som pedagogisk og sosial ressurs / Inge Bø. - 4. utg. . - Oslo : Universitetsforl., cop. 2012. - 336 s. : fig.
ISBN 978-82-15-01925-3
1. utg.: Oslo : TANO, 1989 Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register Boken retter søkelyset mot barn og unges oppvekstvilkår i dagens samfunn. Forfatteren presenterer samfunnsviteren Urie Bronfenbrenners utviklingsøkologiske tenkning som ramme for å forstå den livssituasjon barn og unge befinner seg i. Det legges vekt på å se utvikling og sosialisering i et helhetlig perspektiv. Betydningen av sosiale relasjoner står sentralt. Boken introduserer nettverkstenkning i pedagogikk, utviklingspsykologi, sosialt arbeid og miljøarbeid. Den er rik på eksempler, illustrasjoner og ideer til hvordan forholdene for barn og unge kan forberedes i hjem, skole og samfunn. Denne reviderte utgaven har et nytt kapittel om kjønn. I tillegg har boken fått mer stoff om sosial, kulturell og biologisk arv. Med litteraturliste og stikkordregister. Målgruppe: Voksne Språk: nob. Generelle emneord: - Barn Klassifikasjon DDK: 305.23
*00001447nam a22002294c 4500
*00143160
*00520210819104322.0
*007t|
*008 b2012||||xx ||||e |||||0 nob|d
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01925-3$qh.$cNkr 369.00
*035 $a(BIBBI)0287296
*082 4$qNO-OsBA$a305.23$25
*096 $a305.23 B
*1001 $aBø, Inge$d1934-$jn.
*24510$aBarnet og de andre$bnettverk som pedagogisk og sosial ressurs$cInge Bø
*250 $a4. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2012
*300 $a336 s.$bfig.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*500 $a1. utg.: Oslo : TANO, 1989
*5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*5208 $aBoken retter søkelyset mot barn og unges oppvekstvilkår i dagens samfunn. Forfatteren presenterer samfunnsviteren Urie Bronfenbrenners utviklingsøkologiske tenkning som ramme for å forstå den livssituasjon barn og unge befinner seg i. Det legges vekt på å se utvikling og sosialisering i et helhetlig perspektiv. Betydningen av sosiale relasjoner står sentralt. Boken introduserer nettverkstenkning i pedagogikk, utviklingspsykologi, sosialt arbeid og miljøarbeid. Den er rik på eksempler, illustrasjoner og ideer til hvordan forholdene for barn og unge kan forberedes i hjem, skole og samfunn. Denne reviderte utgaven har et nytt kapittel om kjønn. I tillegg har boken fått mer stoff om sosial, kulturell og biologisk arv. Med litteraturliste og stikkordregister.
*65017$aBarn$2BS
*950 $aUnger$zBarn$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening